Aki vezetett már dízel autót, az tudja, hogy kissé más az élmény, mint amikor benzines verda volánja mögé pattan be az ember. Egyrészt más az elv, ami meghajtja a dízel gépjárművet, másrészt más az üzemanyag is. A dízel autók egyik érdekes eleme (mindebből kifolyólag) az a részecskeszűrő, melynek a cseréje elérheti akár a hatszázezer forintot is! Hogy mit tud a részecskeszűrő, ami ilyen fontos alkatrésszé teszi? Nos, elég sokat. Tudni kell, hogy a dízel motor rettentő sok káros anyagot bocsájtana ki a légkörbe, ha nem lenne a részecskeszűrő, ami megfogná a kormot. Szerencsére azonban van, így a korom nem képes bejutni a tüdőbe, a véráramba, s így nem képes megbetegedéseket előidézni. Igen ám, de ha nem üzemszerűen megy végbe a részecskeszűrő tisztítása, akkor a korom képes kinyírni a szűrőt, így pedig mindenképpen új szűrőt kell vásárolni annak érdekében, hogy az autó üzemeltetése ne legyen ártalmas az egészségre. A szűrő azért képes tönkremenni, mert ahhoz, hogy a korom kiégjen a szűrőből, megfelelő fordulatszámon kell hajtani a kocsit, egy adott ideig, ami magyar viszonyok közepette nem mindig lehetséges. Ha az autó nem képes legalább fél óráig 2000-es fordulat felett menni, akkor a korom nem fog eltávozni a szűrőről, s az rövid időn belül a szűrő haláláhot fog vezetni.